czwartek, 29 sierpnia 2019

„Magia kształtów”

Kształt jak kształt… Kółko, prostokąt, gwiazdka i wiele jeszcze dziwnych figur nie robi w dzisiejszych czasach żadnego szału. Dopiero owe figury odwzorowane w słodyczach pokazują swój urok i urzekają oczy, zniewalają umysł i doprowadzają do szaleństwa kubki smakowe konsumentów. Sam kształt, jako tylko kształt, nie spełnia zupełnie zadania przyciągnięcia konsumenta. Potrzebne są jeszcze zdobienia, czyli upiększenia typu lukier, polewa czy posypka. Najbardziej wdzięcznymi konsumentami są dzieci, gdyż szczerość w wyrażaniu spostrzeżeń co do kształtu, wyglądu zewnętrznego i smaku słodyczy nie jest niczym zakłamana. Dr Gerard już od kilku lat jest specjalistą w przyciąganiu i zdobywaniu nowych, i znających się na kunszcie cukierniczym, konsumentów. Weźmy pod uwagę na przykład Pryncypałki, które zdobyły Laur Konsumenta „Złoty Paragon”, ale też wiele innych słodyczy, między innymi: ciastka Tropical, ciastka posypane cukrem Ring, biszkopty Pałeczki kremowe. Najlepszymi konsumentami są jednak zawsze dzieci. Dr Gerard przygotował dla nich na przykład: Kruche ciasteczka w kształcie łapek, Kremisie mleczna czekolada i wiele innych słodkich rarytasów, dedykowanych specjalnie dzieciom. W dobie PRL-u, czyli w czasach mojego dzieciństwa, nie było dużego wyboru w słodyczach czy ciastkach. Gdy przyjeżdżał samochód z towarem na wieś, do wyboru mieliśmy trzy do czterech rodzai słodyczy i ciastek. Człowiek, stojąc w kolejce, nie miał czasu zastanawiać się i wybrzydzać, tylko brał co było, nie to co w obecnych czasach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz