poniedziałek, 26 listopada 2018

Jakie słodycze kupują Polacy



Miniony weekend trzem dziewczynom: Martusi, Oli i Zuzi upłynął pod znakiem rodzinnego zjazdu. Dziewczęta wiedzione tęsknotą za najbliższymi przybyły do domu na wsi w piątkowe popołudnie. Pierwsze chwile to wymiana uprzejmości, powitań oraz obdarowywanie siebie nawzajem słodyczami.  Na podstawie tych słodkich podarunków można było zaobserwować jakie słodycze lubią potencjalni klienci. Przyjmując, że rodzina Zuzy, Oli i Marty to taka malutka grupa reprezentatywna określająca preferencje jeśli chodzi o ulubione słodycze. Część rodziny podarowała najbliższym czekoladowe smakołyki: czekoladki, andruty w czekoladzie, batoniki, ciastka w polewie czekoladowej, torciki czekoladowe i tak dalej. Niektórzy z nich na wspólny stół przynieśli wafelki i markizy. Można tu było doszukać się kilku marek, z pośród których na prowadzenie wyłonił się Dr Gerard – ulubiona marka naszych trzech dziewczynek – bohaterek mojej opowieści. Dlaczego narodził się pomysł na badanie preferencji smakowych wśród najbliższych? Marta ostatnio interesowała się rankingiem ulubionych słodyczy wśród Polaków. W 2016 roku ARC Rynek i Opinia przeprowadziło sondaż na ten temat. Z informacji wyszukanych w Internecie wynika, że aż 96% Polaków sięga po słodycze. Wnioski: najbardziej lubimy czekoladę i wyroby cukiernicze z czekoladą. Bardzo często sięgamy po wafelki, batoniki. Z badań wynika, że najmniej popularne są słodycze bez czekolady. Innym kryterium przyjętym było ustalenie jakie czynniki wpływają na wybór słodyczy przez respondentów. Na głównym miejscu uplasował się wariant smakowy bo aż 31% badanych zadeklarowało kierowanie się tym czynnikiem podczas wyboru słodyczy, cena jako powód wyboru: 25% i marka: 13%. 10% badanych podało, że przy zakupie słodyczy zwracają uwagę na promocje. Najmniej bo tylko 7% badanych deklaruje skład produktu jako najistotniejszy podczas wyboru słodyczy. Właściwie Marty obserwacje pokryły się z tymi z sondażu, z przewagą kierowania się marką produktów jako głównym kryterium wyboru. Marty rodzina najchętniej sięga po słodycze Dr Gerard.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz