piątek, 14 czerwca 2019

Słodycze Dr Gerard oraz krótka lekcja marketingu

Świat gna do przodu w zawrotnym tempie. Trendy, moda, potrzeby, chęć bycia fajnym – to wszystko z upływem czasu nabiera zupełnie nowego znaczenia. Trzeba nadążać za tymi wyznacznikami by nie stracić na popularności, nie zostać w tyle za pędzącym światem. To dotyczy niemal wszystkich obszarów życia. Na ulicy wciąż obserwujemy nowe kierunki modowe w branży odzieżowej. Natomiast deweloperzy prześcigają się w dizajnie projektowanych budynków by zachęcić potencjalnych inwestorów. A sklepy – to dopiero przykład niekończących się batalii o zdobycie zainteresowania klientów. I tu w sklepach wszystko odbywa się na poziomie komunikacji z klientem za pomocą opakowań. Marta robiąc zakupy – jak to ma w zwyczaju – wracając do domu po lekcjach odkryła odświeżone wzornictwo opakowań oraz nowe nazwy własne niektórych produktów ulubionej marki Dr Gerard. Na przykład biszkopty Jaśki otrzymały nową nazwę – biszkopty Juppi!. Zmieniony dizajn opakowań pozwolił na wyeksponowanie produktów Dr Gerard pośród wielu innych marek dostępnych na półkach sklepowych. Opakowania słodyczy Dr Gerard charakteryzują się teraz nową pastelową, kremową kolorystyką tła – jest to wspólny mianownik dla większości produktów tej marki. Dzięki temu zabiegowi grafika przedstawiająca słodycze stała się wyrazista oraz bardzo oddziałująca na zmysły, jeszcze bardziej zachęcająca do spróbowania kryjących się wewnątrz przekąsek. Wiadomo najważniejszy jest produkt lecz estetyka opakowania w dużej mierze decyduje o tym czy go kupimy czy też nie. Percepcja wzrokowa oraz jej wpływ na naszą wyobraźnię ma tu decydujące znaczenie. Tymczasem: Marta z zadowoleniem zgarnia z półki od razu kilka opakowań słodyczy, chociaż przyszła tylko po jedno a za jej przykładem podąża inna klientka stojąca obok.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz