Świat gna do przodu w zawrotnym
tempie. Trendy, moda, potrzeby, chęć bycia fajnym – to wszystko z upływem czasu
nabiera zupełnie nowego znaczenia. Trzeba nadążać za tymi wyznacznikami by nie
stracić na popularności, nie zostać w tyle za pędzącym światem. To dotyczy
niemal wszystkich obszarów życia. Na ulicy wciąż obserwujemy nowe kierunki
modowe w branży odzieżowej. Natomiast deweloperzy prześcigają się w dizajnie
projektowanych budynków by zachęcić potencjalnych inwestorów. A sklepy – to dopiero
przykład niekończących się batalii o zdobycie zainteresowania klientów. I tu w
sklepach wszystko odbywa się na poziomie komunikacji z klientem za pomocą
opakowań. Marta robiąc zakupy – jak to ma w zwyczaju – wracając do domu po
lekcjach odkryła odświeżone wzornictwo opakowań oraz nowe nazwy własne niektórych
produktów ulubionej marki Dr Gerard. Na przykład biszkopty Jaśki otrzymały nową
nazwę – biszkopty Juppi!. Zmieniony dizajn opakowań pozwolił na wyeksponowanie
produktów Dr Gerard pośród wielu innych marek dostępnych na półkach sklepowych.
Opakowania słodyczy Dr Gerard charakteryzują się teraz nową pastelową, kremową
kolorystyką tła – jest to wspólny mianownik dla większości produktów tej marki.
Dzięki temu zabiegowi grafika przedstawiająca słodycze stała się wyrazista oraz
bardzo oddziałująca na zmysły, jeszcze bardziej zachęcająca do spróbowania
kryjących się wewnątrz przekąsek. Wiadomo najważniejszy jest produkt lecz estetyka
opakowania w dużej mierze decyduje o tym czy go kupimy czy też nie. Percepcja
wzrokowa oraz jej wpływ na naszą wyobraźnię ma tu decydujące znaczenie.
Tymczasem: Marta z zadowoleniem zgarnia z półki od razu kilka opakowań
słodyczy, chociaż przyszła tylko po jedno a za jej przykładem podąża inna
klientka stojąca obok.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz